افشاگری از جنایات وهابیها +۱۸

افشاگری از جنایات وهابیها +۱۸

افشاگری از جنایات وهابیها +۱۸

افشاگری از جنایات وهابیها +۱۸

امام جمعه زاهدان حمله وهابیون و سلفی های تکفیری را محکوم کرد

 
به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از ایرنا، آیت الله عباسعلی سلیمانی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با رسانه ها اظهار داشت: فاجعه غم انگیز عملیات تروریستی اشرار کوردل، وهابیون افراطی و سلفی های تکفیری در هنگامه اقامه نماز مغرب در مسجد علی بن ابیطالب در سال شب عروج ملکوتی حضرت فاطمه (س) که منجر به شهادت و مجروحیت تعداد زیادی از برادران ایمانی شد را به پیشگاه ولی امر و رهبری نظام، خانواده های شهدا و مردم صبور و مقاوم استان تسلیت می گوییم.

وی اضافه کرد: امیدواریم خون پاک این عزیزان زمینه نابودی اشرار و تروریست های منطقه را فراهم کند.

سلیمانی اظهار داشت: اشرار و تروریست ها از آن سوی مرزها درصدد ایجاد تشنج در مملکت ما هستند و این نوع فجایع برای ایجاد تشنج منبع مناسبی ازدیدگاه دشمنان ما قلمداد می شود.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: صبر انقلابی، تحمل و شکیبایی برای مردم مظلوم و مقاوم ما سرمایه گرانبهایی در خنثی سازی توطئه های دشمنان است.

وی افزود: مردم شریف ما در قرون متمادی زندگی مسالمت آمیز و خوبی با اهل سنت همگرای با حکومت و کشور داشته اند و این جریانات از سوی دشمنان ددمنش نباید موجب درگیری مذهبی، قبیله ای و نژادی شود.

سلیمانی تاکید کرد: سره از ناسره در این مواقع باید کاملا تفکیک شوند، حق کسی پایمال نشود و به کسی ناروا ستمی انجام نگیرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در کردستان درباره وحدت گفت: کسانی که دست به این فجایع می زنند طرفدار شیعه و سنی نیستند بلکه این افراد خواهان تشنج و ناهنجاری اجتماعی هستند.

امام جمعه زاهدان گفت: خوشبختانه یکی از عوامل موثر جریان انفجار در زاهدان به وسیله فرزندان غیور، سربازان گمنام امام زمان (ع) و برادران اطلاعات دستگیر شد که بزودی به کیفر اعمالش در مقابل مسجد علی ابن ابیطالب می رسد.

وی گفت: عوامل امنیتی نیز باید این نوع حرکات را کنترل کنند و با دستگیری عوامل این جریانات، آنان را به اشد مجازات برسانند.

سلیمانی از همه مردم خواست در این زمان شکیبایی و صبر را پیشه کنند.

در انفجار شب گذشته درمسجد علی بن ابیطالب زاهدان 15 نفر شهید و حدود 80 نفر مجروح شدند.
توضیح:این مولوی عبد الحمید که شبکه ماهواره ای نور رو زده وهابیه گولش رو نخورید.همین آقا مکررا از اهل بیت بد گفته و طرفداری سلفیهارو کرده

نهج البلاغه امیرالمومنین(علیه السلام) به رودخانه ریخته شد

گزارش «شیعه نیوز» به نقل از آینده، اخیراً مقامهای محلی ولایت نیمروز هزاران جلد کتابی که توسط یک ناشر افغان از ایران وارد این افغانستان شده بود را به رود هیرمند انداختند.

ابراهیم شریعتی، ناشر افغان و وارد کننده این کتابها به بی بی سی گفت که یک محموله ۲۵ تنی کتابهای وارداتی او شش ماه پیش در گمرک نیمروز توقیف شد و ۱۱ عنوان از این کتابها "غیرمجاز" تشخیص شد.

به گفته آقای شریعتی، کتابهای هزاره ها نوشته حسن پولادی به ترجمه عالمی کرمانی، شناسنامه افغانستان نوشته بصیر احمد دولت آبادی، گل سرخ دل افگار نوشته جواد خاوری، نهج البلاغه، مجموعه نامه ها و سخنان حضرت علی و اصول کافی شامل این کتابها بوده است.

غلام دستگیر آزاد، والی نیمروز به سایت فارسی بی بی سی گفت که شماری از این کتابها اختلاف برانگیز بود و در این کتابها به مسائل قومی و مذهبی دامن شده بود.

والی نیمروز می گوید در زمان توقیف این کتابها مسئولان اداره های ارشاد و حج اوقاف، دادستانی، امنیت ملی و اطلاعات و فرهنگ این ولایت حضور داشتند. به گفته او، نمونه هایی از این کتابها برای بررسی های بیشتر به وزارت اطلاعات فرهنگ به کابل فرستاده شد.

آقای آزاد گفت که تصمیم انداختن این کتابها به رودخانه توسط وزارت اطلاعات و فرهنگ و دادگاه عالی افغانستان گرفته شده است.

اما عبدالمالک کاموی، رئیس اداری قوه قضائیه افغانستان گفت که از صدور چنین حکمی توسط دادگاه عالی اطلاعی ندارد.

مداخله؟
اما دین محمد مبارز راشدی، معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ به بی بی سی گفت که روند توقیف، بررسی و به آب انداختن این کتابها در کل با مداخله نهادها و اشخاص مختلف همراه بوده است.

آقای مبارز گفت: کتابهایی که به رودخانه انداخته شدند جزئی از کتابهایی است که هیچ مشکلی ندارد و در افغانستان همیشه بوده و در آینده هم خواهد بود.

معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ افزود: دو مشکل در این تصمیم گیری وجود دارد: یکی در نفس قضاوت در این کتابها- که مورد استفاده مردم است، چرا ممنوع قلمداد می شود و دیگر این که روند ممنوع کردن این کتابها عجیب است. ما در روند اجرایی خود قانونی نداریم که کتابی که ورودش ممنوع باشد آن را به آب بیندازیم.

آقای راشدی می گوید در صورتی که کتابی ممنوع دانسته شود باید واپس به وارد کننده آن مسترد شود و نه این که به رودخانه انداخته شود.

غلام دستگیر آزاد، والی نیمروز گفت به دلیل این که ممکن است در این کتابها کلمه طیبه و آیات قرآن نوشته شده باشد و به دستور دادگاه تصمیم گرفته شد که این کتابها به رودخانه انداخته شود.

ابراهیم شریعتی ناشر افغان و وارد کننده این کتابها می گوید با انداختن این کتابها به رودخانه ۳۶ هزار دلار ضرر کرده است.

آقای راشدی گفت: در بعضی موارد ظرفیت های پایین کاری باعث می شود که نسبت به ورود بعضی کتابها به این شکل برخورد شود. از این ناحیه من نگرانم و این کار به نفع افغانستان و فضای فرهنگی افغانستان نیست.

ناشر و وارد کننده این کتابها می گوید این چهار عنوان از این کتابها را به دلیل امکانات بهتری که در ایران وجود دارد، در آن جا چاپ و وارد افغانستان کرده بود. به گفته او، قرار بود این کتابها در شهر کابل به فروش برسد.

پیش از این مقامات دولت ایران با اشاره به توقیف این کتابها در نیمروز گفته بودند که هیچ گونه کتاب اختلاف برانگیز از این کشور به افغانستان صادر نشده است.

ابراهیم شریعتی می گوید در سالهای اخیر حدود 140 عنوان از آثار نویسندگان، محققان و شاعران افغانی را در ایران چاپ کرده است. که افغانستان در پنج قرن اخیر، _که چاپ بیستم آن به بازار آمده_ تمامی آثار خلیل الله خلیلی، برگزیده غزلیات بیدل، دیوان عایشه درانی، تاریخ احمدشاه ابدالی، دیوان ملک الشعرا قاری عبدالله از جمله آن ها است.

تهدید طالبان به قتل عام شیعیان !

گزارش «شیعه نیوز» به نقل از ابنا ، پاکستان که به تازگی در برخی مناطق قدرت را دست گرفته‏اند تلاش جدیدی ار برای کوچاندن پیروان مکتب اهل‏بیت(ع) از مناطقشان آغاز کرده‏اند.


عوامل مسلح این فرقه افراطی به شیعیان مناطق "دیره‏غازی‏خان"، "سوات" و "لویی‏دیر" ضرب‏الاجل داده و خطاب به آنها اعلام کرده‏اند: «یا مسلمان شوید ؛ یا از اینجا فرار کنید ؛ یا کشته شوید»!


منظور این فرقه منحرف از اسلام آوردن، تدین به دیانت غیر انسانی وهابیت است ؛ در حالی که شیعیان با پیروی از مکتب اهل‏بیت پیامبر(ص) از خالص‏ترین احکام و اعتقادات اسلامی برخوردارند و در مقابل، طالبان با پیروی از اندیشه‏های افراطی و هابی، از آموزه‏های صحیح اسلامی ـ که مبتنی بر عقل‏گرایی و محبت است ـ بشدت دور هستند.


گفتنی است طالبان پاکستان ـ که دست‏ساخته‏ی سرویس‏های اطلاعاتی غربی است ـ اینک در برخی از مناطق این کشور قدرت گرفته است. رییس جمهور و نخست‏وزیر پاکستان نیز دو روز پیش اعلام کردند که ضربات کوبنده‏ای به این فرقه افراطی وارد خواهند آورد.